Szukaj na tym blogu

Translate

sobota, 19 września 2015

Ramka na zdjęcia - tutorial

Witam,

Dzisiaj chciałam Wam przedstawić jak w szybki sposób można ozdobić ramkę do zdjęć. 
Do wykonania ramki nie potrzebujemy skomplikowanych produktów.
Wystarczy

1. Ramka na zdjęcia
3. Biała farba akrylowa i pasujące do serwetki.
2. Klej do decoupagu lub magik lub wikol.
3. Serwetka 
4. Lakier akrylowy
5. Jakieś ozdobniki - kokardki, koronki, perełki, sznureczki.
6. Żelazko i papier do pieczenia.

Moja ramka prezentuję się tak


A więc zaczynamy:

Krok 1

Moja ramka jest sklejkowa dlatego najpierw szlifuję papierem ściernym o gramaturze 180 - 240.
Gdy ramka jest gładka jak .... niemowlaczka maluję całość białą farbą akrylową.

Ramkę można kupić w każdym sklepie i nie musi być sklejkowa ważny by miała dość szeroką listwę wokół zdjęcia. W PEPCO lub Ikei można kupić białe ramki i wtedy nie musimy szlifować oraz malować na biało - mamy bazę pod serwetkę.


Krok 2

Pomalowaną ramkę szlifujemy papierem 240.

Następnie nakładamy dość grubą warstwę kleju. serwetkę będziemy naklejać metoda na żelazko.
Klej musi porządnie wyschnąć.



Krok 3

Przymierzamy serwetkę tak aby nam pasowała, zakrywamy wszystko papierem do pieczenia. i
Żelazko rozgrzewamy na dwie kropeczki bez pary.

I prasujemy dokładnie. Jeżeli po podniesieniu papieru widzimy gdzieś bąble to miejsce jeszcze raz prasujemy.

Serwetka powinna wtopić się w klej i nie mieć bąbli.




Krok 4

Następnie tniemy serwetkę by okleić boki ramki.
Kleimy boki oraz dodatkowo rozprowadzamy klej na naklejonej serwetce żelazkiem.

Klej magic czy wikol należy rozrobić z wodą z tego co gdzieś czytałam w proporcji 1:1 do konsystencji gęstej śmietany.





Krok 5

Gdy klej na serwetce wyschnie nadmiar ścieramy papierem ściernym bardzo delikatnym np 320.

Tył ramki malujemy na pasujący do serwetki kolor - u mnie czarny.


Krok 6

Całość lakierujemy lakierem akrylowym ok 3-4 raz.

Ja używam zwykłego ze sklepu budowlanego mała puszka ok. 12zł a starcza na długo. 

Pracę można zabezpieczyć lakierem bezbarwnym do paznokci ale nie próbowałam wiec nie wiem jaki będzie efekt.



Krok 7

I na końcu coś od siebie czyli kokardki, koronki, tasiemki, sznureczki, perełki i inne ozdobniki, które pasują nam do serwetki.

Ja wybrałam półperełki w płynie.




No i jeszcze raz całość 

Ramkę zgłaszam na wyzwanie w DECU Style

VII Wyzwanie - mały decoupage...




A ramkę zrobiłam dla Reni, która jest organizatorką Całorocznej Wymianki Urodzinowej.

i cały prezent na zdjęciu + lawenda.
Mam nadzieje że spodoba się organizatorce.





Dziękuję za odwiedziny i miłe komentarze pod ostatnim postem

Pozdrawiam 

Agatrix


I jeszcze mała myśl na weekend 




7 komentarzy:

  1. Bardzo fajny tutorial - jasno, zwięźle i przejrzyście wszystko wytłumaczyłaś. Śliczne prezenciki przygotowałaś dla Reni:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny kurski;) Ramka wygląda cudownie;)Bardzo mi się podoba;)Ślicznie ją ozdobiłaś;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ramka cudowna a kursik zrozumiały. Dziękuję za ekspresowa przesyłkę
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ramka cudowna a kursik zrozumiały. Dziękuję za ekspresowa przesyłkę
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny i czytelny tutorial.
    Dziękuję za udział w Wyzwaniu!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny kursik, prosty i bardzo efektowny:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i pozostawiony ślad – cieszy mnie bardzo, że zaglądacie 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...